strong dear self !:)

Assalamualaikum semua :)

Untuk post kali ni, i'm just want to share something that sometimes we may forget including my self :')

 Kadang kadang bila kita terlalu fikirkan ujian yg Allah datangkan kat kita, kita terlupa yang ramai lagi orang kat luar sana yg diuji dengan ujian yang lebih hebat, lebih dasyat.
Tapi diorang langsung x lemah, tapi makin kuat dan kuat untuk hadapi ujian tu.
tapi kita, bila datang ujian sikit, terus rasa murung , down , selalu persoal "kenapa aku yang diuji, bende ni" "kenapa bukan orang lain" dan kenapa dan kenapa.,

But we must know that , the way Allah express His love to us is 100% different with the humans.

Manusia express cinta dia dengan bagi bunga, bagi coklat , bagi hadiah mahal-mahal tapi Allah express kan cinta dengan bagi kita ujian and petunjuk yang akan last sekali akan bawa kita balik pada Dia dengan cara yg kita sendiri xley imagine :)
Hebat kan Allah, Dia bagi ujian kat kita sebenarnya untuk kita semua kembali kepada Dia, untuk kita semua berubah ke arah yang lebih baik, so that kita terpilih untuk masuk ke syurga Dia :)


Hadith Abu Hurairah r.a ia berkata Rasulullah S.A.W bersabda: "Allah berfirman: 'Aku berada pada sangkaan hamba-ku, Aku selalu bersamanya jika ia mengingat-Ku, jika ia mengingat-Ku pada dirinya, maka Aku akan mengingatnya pada diri-Ku, jika ia mengingat-Ku dalam suatu kaum, maka Aku mengingatnya dalam suatu kaum yang lebih baik darinya, dan jika ia mendekat kepada-Ku satu jengkal, maka Aku mendekat padanya satu hasta, jika ia mendekat pada-Ku satu hasta, maka Aku mendekat padanya satu depa, jika ia datang kepada-Ku dengan berjalan kaki, maka Aku akan datang kepadanya dengan berlari" 

So lets bersangka baik dengan Allah , hehe, 頑張りましょう :)
May Peace be upon you :)

2 comments:

  1. Hello, mbak, apakah tinggal di Osaka?
    saya ingin tanya-tanya ini seputar kehidupan disana
    Saya ada rencana untuk hidup disana

    ReplyDelete
  2. sorry for the late reply �� yes, saya tinggal di osaka, suasana di sini bagus, orangnye jugak baik2 semua :)

    ReplyDelete